کد خبر: ۱۶۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
 مدیر حج و زیارت استان فارس خبر داد: 

 آغاز ثبت‌نام انتخاب کاروان تشرف عمره مفرده

 مدیر حج و زیارت فارس از آغاز ثبت‌نام و انتخاب کاروان متقاضیان ودیعه گذار عمره مفرده و مشمولین واجد شرایط در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت فارس، علیرضا زینلی بیان کرد: به اطلاع ودیعه گذاران گرامی سفر زیارتی عمره مفرده می‌رساند؛ برابر هماهنگی و تمهیدات به عمل آمده، عملیات اعزام متقاضیان عمره مفرده و واجد شرایط تشرف طی دو نوبت برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

 وی افزود: نوبت اول اعزام زائرین از تاریخ ۱۴۰۳/۶/۲۸ لغایت ۱۴۰۳/۹/۳۰ و نوبت دوم از تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۱ تا پایان موسم عمره (تاریخ و نحوه ثبت‌نام این مرحله متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد) است.
 
 مدیر حج و زیارت فارس همچنین در خصوص تاریخ و مراحل ثبت‌نام متقاضیان ودیعه گذار عمره مفرده استان فارس گفت: تمام متقاضیان ودیعه گذار عمره مفرده و مشمولین واجد شرایط در سطح استان فارس می‌توانند (از تاریخ یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ شروع شده و ادامه دارد تا زمان تکمیل ظرفیت) نسبت به انتخاب کاروان، مراحل تکمیلی لازم و ثبت‌نام اقدام کنند.
 
 زینلی ادامه داد: مشمولین ثبت‌نام و واجدین شرایط در ابتدا: متقاضیان تشرف در عمره سال گذشته که پس از ثبت‌نام در کاروان، وجوه خود را پرداخت نموده؛ ولی به دلیل محدودیت اعزام، به سفر عمره مشرف نگردیده و وجوه ایشان به‌صورت سیستمی عودت و اولویت ایشان پایدار شده است و دارندگان کارت‌های ودیعه گذاری عمره دارای اولویت تشرف ۱ تا ۱۸۰ هستند که می‌توانند در این نوبت در ثبت‌نام شرکت کنند .
 
 وی در خصوص نحوه ثبت‌نام و مدارک لازم گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت به نشانیMY.HAJ.IR و تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات، تشکیل گروه در صورت همراهی خانواده و بستگان انتخاب کاروان موردنظر و واریز وجه به صورت برخط، مراجعه به کارگزار (دفتر خدمات زیارتی) و تحویل مدارک و قطعی نمودن سفر مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند.
 
 مدیر حج و زیارت فارس گفت: فرصت انتخاب کاروان و پرداخت وجه و تحویل مدارک (قید شده در برگه رزرواسیون) به دفتر زیارتی منتخب ۴۸ ساعت است و در صورت عدم مراجعه در مدت‌زمان مقرر، ثبت‌نام به عمل آمده به طور سیستمی لغو خواهد شد.
 
 زینلی در خصوص هزینه‌های سفر زیارتی عمره مفرده گفت: بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، بیمه، هزینه دفتر زیارتی، برگزاری جلسات آموزشی و سایر هزینه‌های اجرای عملیات است.
 
 وی ادامه داد: بنا بر هماهنگی به عمل آمده، کلیه دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر کشور آمادگی دارند تا در صورت تمایل و مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه تعیین شده، نسبت به تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه و ثبت‌نام (رزرو اولیه) برای افراد واجد شرایط اقدام نمایند.
 
 مدیر حج و زیارت فارس در بخشی دیگر از موارد آمده در اطلاعیه گفت: تمامی دارندگان کارت‌های ودیعه گذاری عمره؛ در صورت فراموشی اولویت تشرف، می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد حج و زیارت و یا از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* با استفاده از تلفن همراه از اولویت کارت‌های ودیعه گذاری عمره خود (اولویت‌های ۶۰۰ گانه) مطلع شوند.
 

زینلی ادامه داد: برای سهولت در ثبت‌نام افراد در کاروان عمره مفرده، این امکان در سامانه عمره وجود دارد که دارندگان کارت‌های ودیعه گذاری عمره با تشکیل گروه، نسبت به جستجو و انتخاب کاروان و ثبت‌نام چندین نفر به طور هم‌زمان اقدام کنند.
 
 وی خاطرنشان کرد: در صورتی که متقاضیان فراخوان شده دارای اولویت، ظرف سه روز از تاریخ شروع ثبت‌نام نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کاروان اقدام نکنند، از سایر اولویت‌ها، جهت تشرف دعوت به عمل خواهد آمد.

علیرضا زینلی در پایان با بیان اینکه اخذ روادید برای افراد ثبت‌نام شده، منوط به داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۷ ماه از تاریخ پرواز خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: با اتکال به خداوند سبحان، عملیات اعزام عمره‌گزاران برابر برنامه‌ریزی و هماهنگی به عمل آمده طبق جداول زمان‌بندی شده به نحو شایسته محقق شود.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

انتهای خبر/

نظرات بینندگان